طراحی سایت با هر سیستم مدیریت محتوایی نیازمند استفاده از ابزارهایی برای کنترل سئو وب سایت ها است. سئو وب سایت به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود. آنچه در سئو سیستم مدیریت محتوا باید در نظر داشت سئو داخلی وب سایت است و سیستم طراحی سایت وب اور بخش های مختلفی را برای این منظور پیاده سازی نموده است.
1- امکان مدیریت عنوان، توضیحات، کلمات کلیدی برای مقالات و صفحات به این سیستم امکان مدیریت مهمتربن موارد مدیریت سئو از قبیل عنوان، توضیحات، و کلمات کلیدی را فراهم می نماید که روش تنظیم این موارد در موضوع یک مقاله مجزا بیان شده است.
فروشگاه های اینترنتی، زیر ساخت نوینی از کسب و کار ها را ایجاد کرده است و در بسیاری از افراد بخاطر مزایای زیادی که دارد در تلاش هستند تا با راه اندازی آن کسب و کار موفقی برای خود داشته باشند. فروشگاه های اینترنتی را می توان به عنوان آینده بسیاری از کسب و کارهای حوزه فروش و خرده فروشی دید. این گونه کسب و کار ها امروزه در جایگاه بالایی از درآمد و فروش را دارند. طراحی سایت فروشگاهی برای فروشگاه های فیزیکی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
طراحی وب سایت دارای چندین جنبه است که برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای وب خوب، باید در نظر داشت. یکی از جنبه های مهم وب سایت موضوع امنیت وب سایت است. وب سایت ها تا زمانی که دارای بازدیدکننده زیادی نباشند، دارای اهمیت و ارزش زیادی نیستند و معمولا دچار حملات سایبری نیز نمی شوند، ولی موضوع زمانی حاد می شود که وب سایت دارای بازدید کننده باشد و نقش زیادی در پلن کسب و کار شما ایفا کند. در این زمان، وب سایت شما دیده شده و رقبای کاری شما و گاها افراد کم تجربه و آماتور، اقدام به ایجاد حملات سایبری به وب سایت شما می نمایند. این حملات با چندین هدف صورت می پذیرد. ا
طراحی سایت با وب اور، مزایای زیادی دارد و بر پایه ی تکنولوژی استفاده شده و در آن می توان از ویژگی های خاصی استفاده کرد. سیستم های وب اور به دو صورت سیستم مدیریت محتوای وب و سیستم های سفارشی طراحی و ارائه می گردد. هر یک دارای مزایای ویژه ای هستند و مشاوران شرکت بر اساس عملکرد شما، یکی از این دو شیوه را برای طراحی سایت شما پیشنهاد می دهند. در این مشاوره مواردی از قبیل توسعه آینده، عملکرد و سایر موضوعات دخیل در عملیات فنی در نظر گرفته می شود. در این مقاله به شرح اجمالی هر یک و نحوه پیاده سازی آن ها می پردازیم تا علاوه بر مشاوره اختصاصی، دیدگاه روشنی از نحوه اجرای هر بخش داشته باشیم.
در طراحی سایت گزینه های زیادی برای مدیریت وب سایت وجوددارد. و سیستم های زیادی جهت مدیریت آن استفاده می شود. به این گونه سیستم ها، سیستم های مدیریت محتوای وب یا CMS گفته می شود. CMS ها در ساختار کلی به دو دسته تقسیم می شوند. سیستم های متن باز open source)) رایگان و سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی که در زیر به توضیه هر بخش می پردازیم.
طراحی سایت با هر سیستم مدیریت محتوا، نیازمند اقدامات اولیه برای توسعه سئو وب سایت است. برای این منظور باید اقدامات خاصی صورت پذیرد. سایت های طراحی شده با سیستم مدیریت محتوای وب اور دارای تنظیمات خاصی است که توسط تیم فنی وب اور و با خود مشتری قابل انجام است تا توسئه سئو سیستم کاملا بهینه باشد.
طراحی سایت جنبه های مختلفی دارد. یکی از مواردی که در طراحی سایت از نظر کاربران حائز اهمیت است، موضوع قیمت است. قیمت همیشه یکی از موارد کلیدی در بسیاری از خرید ها می باشد و خریدار همیشه در تلاش اند تا بهترین خرید با مناسب ترین قیمت انجام دهند. این موضوع در مورد خرید از برندها، موضوعی است که قیمت در آن بسیار مهم است. فرض کنید شما قصد خرید گوشی آیفون 11 را دارید و با توجه به اینکه محصولی که در حال خرید آن هستید، محصول یک کارخانه و دارای برند مشخصی است. منطقی ترین روش یافتن ارزان ترین قیمت برای محصول است. نکته ای که گاهی این اختلاف قیمت ها را منطقی می کند موضوع گارانتی محصول است و اینکه در صورت بروز مشکل آیا پاسخگوی واقعی برای رفع مشکل خواهد بود یا نه، نکته مهمی محسوب میشود.
طراحی سایت دارای اهداف، قالب ها و ساختارهای مختلفی است. قالب و ساختار یک وب سایت باید همسو با اهداف و نوع استفاده وب سایت باشد. برای این منظور ما در مقالات مختلف ساختار ها را بر اساس کاربرد در وب سایت تفکیک کرده ایم تا بحث در هر مورد بصورت تخصصی صورت پذیرد. حوزه استارتاپ ها، حوزه هایی هستند که در آن موضوع وب سایت اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند. در استارتاپ ها، وب سایت در دو ساختار مجزا قابل بحث است.
طراحی سایت برای سازمان ها و ارگان ها دارای ساختار های ویزه و خاصی است. در سازمان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی ساختار سایت ها و پورتال های اطلاع رسانی باید به شکل و ساختار ویژه ای انجام شود. برای طراحی سایت اینگونه ساطزمان ها باید موارد زیر را در نظر داشت:
طراحی سایت با هدف معرفی خدمات و محصولات صورت می پذیرد. در بسیاری از موارد برند مورد معرفی صرفا شرکت با کسب و کار سازمانی نیست. افراد زیادی هستند که بصورت شخص حقیقی صاحب کسب و کار بوده و خدمات ارائه می دهند. این گونه افراد در حوزه های مختلفی همچون آموزش، خدمات تخصصی و مهندسی، خدمات مشاوره و سایر موضوعات فعال هستند و تلاش می کنند خدمات خود را بهتر از سایر رقبا ارائه داده و مشتریان بیشتری را جذب نمایند.